رابطه تنگاتنگ سلامت جسم و روح

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





رابطه تنگاتنگ سلامت جسم و روح

 

مراقبت از بدن نخستین و قدرتمندترین قدم به سوی سلامت روح و روان است. روح و جسم ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. وقتی به سلامت جسم تان اهمیت می دهید ناخودآگاه سلامت روح و روان تان را نیز تضمین کرده اید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، ورزش کردن تنها برای قلب و ریه ها مفید نیست، شما با این کار سبب ترشح ماده شیمیایی اندورفین در مغز و بهبود خلق و خوی تان می شوید. فعالیت های گوناگون روزانه نیز سبب بهبود سلامت جسم و روح تان می شود.


استراحت کافی
برای حفظ سلامت روح و روان باید از بدن تان به دقت مراقبت کنید. برای رسیدن به این هدف باید به اندازه کافی بخوابید. اکثر افراد به هفت تا هشت ساعت خواب شبانه نیاز دارند تا جسم و روح سالمی داشته باشند.


تغذیه مناسب
برخلاف تصور عموم مردم، تغذیه موضوعی پیچیده است. شما باید درباره رژیم غذایی و موادی که مصرف می کنید اطلاعات جمع آوری کنید تا بتوانید انرژی کافی برای داشتن جسم و روح سالم به دست آورید.


ورزش کردن و درمان اضطراب و بهبود خلق و خو
ورزش کردن بهترین روش درمان افسردگی، اضطراب و دلشوره است. شما می توانید از فعالیت های روزمره - بالا و پایین رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور و پیاده روی کوتاه - برای افزایش فعالیت های بدنی استفاده کنید. برای داشتن روح و روان سالم باید روزانه 30 دقیقه ورزش کنید.


آفتاب گرفتن
نور آفتاب سبب بهبود خلق و خو می شود. سعی کنید روزانه بین 10 تا 15 دقیقه مقابل آفتاب باشید، ورزش و باغبانی کنید یا به کارهای روزمره تان برسید.
پرهیز از دود کردن سیگار، مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل


مصرف مواد مخدر، الکل و دود کردن سیگار ممکن است در کوتاه مدت سبب بهبود خلق و خو شود اما در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری به روح و روان وارد می کند.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 12 شهريور 1398 ] [ 7:46 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب