10 استراتژی برای کار بدون حواس پرتی

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





10 استراتژی برای کار بدون حواس پرتی

یکی از اصول بالا بردن بهره وری به طور منظم در کارها ، ایجاد تمرکز است که مستلزم آن برطرف کردن حواس پرتی های احتمالی است.

عوامل متعددی باعث حواس پرتی در محیط کار می شود مثل سر و صدا ، خنده های بلند ، شلوغی ، غیر منظم بودن ، فضای کاری و غیره که مطمئنا این موارد جزء چالش های بزرگ کاری است.

با این حال باید چه کارهایی انجام داد تا حواس پرتی ما در محیط کارمان به حداقل برسد؟

در این پست هدف ما پیشنهاد چندین مورد و راهنمایی درباره رعایت نکاتی است که ممکن است در محیط کاری اتفاق بیفتد و مطمئنا رعایت این موارد می تواند تمرکز بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد!

1- قوانین

اگر شما در خانه یا حتی بیرون از منزل به عنوان یک فری لنسر کار می کنید ، بهتر است از همان ابتدای کار و فعالیت های خود از نظم و انضباط و برنامه ریزی مناسبی برخوردار باشید. نکته خوب ماجرا اینست که می توانید ساعات کاری خود را از قبل تعیین کرده و نظمی را در کارهایتان لحاظ کنید.

مثلا می توان یک دفترچه یا تقویم کاری را در نظر گرفت و ساعت های متوالی یک روز را به چند بخش تقسیم نمود و هر ساعت را مناسب یک کاری در نظر گرفت. البته تعیین ساعات کاری بهتر است از اولین روز هفته شروع شود و برای یک هفته تمام برنامه ریزی خوبی کرد تا هم کارها سر ساعت انجام شود و هم شما مدیریت خوبی روی شغلتان داشته باشید.

گرچه دیگر نرم افزارها و سایت های آنلاین خوبی برای مدیریت کار و زمان طراحی شده اند که از آنها هم می توان استفاده نمود.

2- روابط و رسانه های اجتماعی

این نکته بسیار مهم است که یک نگاه کلی بر روی کارهایی که در شبانه روز انجام می دهیم ، بیندازیم. بسیاری از کارهایی که ما در طول روز انجام می دهیم ، مزاحم برنامه ریزی قبلی مان باشد و زمان زیادی را از ما بگیرند. آیا شما هم هر وقت که خواستید وارد توییتر ، فیس بوک یا دیگر سایت های مورد علاقه تان می شوید ؟

بهتر است برای کسب موفقیت با دید بازتری نسبت به کارهایتان نگاه کرده و تنظیمات و مدیریت بهتری روی فعالیت های روزانه تان داشته باشید. می توانید بنا به برنامه ریزی قبلی خود مثلا در طی ساعات معین ، تعیین کنید که وارد چه سایت هایی شوید و چه مقدار زمان برای آنها صرف کنید .

سرویس های ایمیل ، مسنجر ، توییتر یک راه ارتباطی برای برقراری روابط کاری یا شخصی است که شاید ارتباط برقرار کردن از این طریق فوق العاده و سریع باشد ، اما این کارها هنگامی که مشغول فعالیت شغلیتان هستید ، می توانند چیزی جزء وقفه در کارتان نباشند. بهتر است زمان بندی مناسبی برای این طور کارها داشته باشید و تماس های تلفنی ، ایمیلی ، مسنجری خود را به ساعات بیکاری خود منتقل کنید.

3- خاموش کردن تلویزیون یا رادیو

در مواردی که دیدن تلویزیون یا گوش دادن به رادیو از واجبات نیست ، می توان در زمان شروع کار آنها را خاموش نمود. دیدن تلویزیون یا گوش دادن به رادیو تاثیر بسیار زیادی بر روی کار و فعالیت شما چه در منزل و یا بیرون از خانه خواهد داشت. شاید بسیاری از شما به این موضوع عادت کرده باشید که هنگام کار به رادیو گوش بدهید و یا تلویزیون تماشا کنید ، اما واقعا آنها تاثیری در کارتان نخواهند داشت ؟

فقط توجه داشته باشید که هر چیزی که در پس زمینه فکر و مغز شما در هنگام کار فعال باشد ، می تواند روی کارتان تاثیر منفی یا مثبت داشته باشد.

4- غذا خوردن

مواد غذایی مهم ترین عامل برای شروع یک فعالیت است و اگر شما بیش از حد گرسنه شوید ، خب مسلما کارتان هم سخت خواهد شد و تمرکز کافی روی مسائل کاریتان نخواهید داشت. بهترین وعده غذایی همان صبحانه است که اگر به درستی در صبحگاه مصرف شود ، شاید در طول روز نیارتان را به وعده دیگر غذایی برطرف نماید. البته نباید فراموش نمود که خوردن ناهار در ساعتی معین می تواند یک چیز خوب برای برقراری تعادل بین بدن و مغزتان باشد و نباید از این وعده غذایی هم به سادگی گذشت.

5- بهترین محیط کاری

اگر شما جزء افردای هستید که زیاد پشت میز رایانه خود می نشینید و کارهای مختلفی را انجام می دهید ، بهتر است یک نگاه به فضای اتاق یا محل کار خود بیندازید و توجه کنید که چه موردهایی در آنجا جلوی تمرکز شما بر روی کارتان را می گیرد

یکی از این موارد خود صندلی و میز کار باشد و یا دسکتاپ شلوغ و درهم کامییوترتان. سعی نمایید اگر حق انتخاب دارید ، یک صندلی مناسب و راحت انتخاب کنید و حتی المقدور فضای کاریتان را دلچسب تر نمایید تا کار در محیط را برایتان دلپذیرتر نمایند.

درهم و برهمی فضای کاری یکی از مسائل مهم حواس پرتی های ماست. شاید هم اکنون پوشه ها و برگه های متعددی بر روی میز یا زیر پایتان انبار شده باشد و یا کتاب های فراوانی در اتاق کارتان تا سقف رفته است ، بهتر نیست اول سری به روی آنها بکشید و فضای کارتان را مرتب کنید؟

 

درهم و برهمی دسکتاپ و فایل های رایانه تان یکی دیگر از موارد حواس پرتی است . یک روز یا زمان خاص را برای نصب دوباره سیستم عامل در نظر بگیرد و یا پوشه ها و فایل های صوتی و تصویری و متنی را از درون کامپیوترتان مرتب کنید و فضای کارتان را بر روی رایانه باز کرده و شانس بیشتری برای پیدا کردن فایل های ضروری کارتان بدهید.

6- ایست

اگر در بیرون خانه کار می کنید که خیلی نباید نگران مزاحمت های زیادی در محل کار شد ، اما اگر در خانه کار می کنید که یکی از مسائل مهم در این رابطه اینست که از قبل با خانواده خود صحبت کرده و شرایط کاریتان را برایشان توضیح دهید و از آنها بخواهید که در ساعات کاریتان به هیچ وجه مزاحم شما نشوند ، مگر اینکه کارشان در مورد مرگ و زندگی باشد!

 

در ابتدای فعالیتتان در منزل با مشکلات فراوانی مثل وارد شدن به اتاق و سپردن کارهای غیر ضروری به شما روبرو شوید ، اما با گذشت زمان و درک بیشتر خانواده می توانید از این امور جان سالم بدر برده و با تمرکز بیشتری به کارتان بپردازید. بهترین راه حل این باشد که در را بسته و قفل نمایید و یک برگه یا برچسب ” ایست یا توقف مانع کسب است ” را بر روی در اتاقتان نصب کنید!

7- غیرفعال کردن اینترنت

اگر شما واقعا در طول زمان کاریتان به اینترنت نیاز ندارید ، چه بهتر که آن را از دسکتاپتان خاموش کنید که همین اینترنت است که بزرگترین مانع و مصرف کننده زمان کاری شماست و همین موضوع است که شما را وسوسه می کند تا در شبکه های اجتماعی فعال باشید و زمان کافی برای کارتان پیدا نکنید و اینجاست که پروژه ها و درخواسته های مشتریان با وقفه روبرو می شود.

8- هدفون

موسیقی یک راه حل عالی برای جلوگیری از حواس پرتی است و این موضوع می تواند زمانی بکارتان آید که در محیط کار شما افراد دیگری نیز حضور داشته و خنده ها و صحبت هایشان با یگدیگر شما را آزرده خاطر کرده و تمرکزتان را بر هم می زنند. گذاشتن هدفون ضد صدا و یا همین هدفون های عادی و گوش دادن به یک موسیقی می تواند از وارد شدن صداهای اطراف به داخل مغزتان جلوگیری نماید.

 

9- پاداش کاری

در بالا اشاره کردیم که برای صرفه جویی در زمان و رسیدن به کارهای مهم ، بهتر است که از فعالیت های غیرضروری در شبکه های اجتماعی و مسنجرها و ایمیل بپرهیزید. اما خیلی از این سرویس ها به عنوان لوازم کاری برای افراد مختلف محسوب می شوند و گذشتن از امکانات آنها برای موفقیت شغلی کاری خطرناک است. برای برقراری تعادل بین کار و فعالیت در این سرویس ها می توان یک امتیاز یا
پاداش برای خود در نظر گرفت و مثلا تعیین نمود که بعد از نیم ساعت یا یک ساعت کار می توان به مدیت 15 تا 20 دقیقه برای چک کردن ایمیل ، مسنجر و شبکه های اجتماعی وقت صرف کرد و دوباره به کار اصلیتان برگشت.

10- استفاده از لوازم ضروری

بسیاری از ما از یک کیس ، ماوس و یک مانیتور برای کار طراحی یا برنامه نویسی استفاده کنیم ، اما واقعا همین مقدار لوازم می تواند برای کارمان مفید باشند و کارمان را سریعتر نمایند؟

 

 

 

خیلی از افرادی که ساعت های طولانی را در پشت میز کامیپوتر می گذراند از تعداد بیشتری لوازم دیجیتالی استفاده می کنند مثلا از 2 یا سه مانیتور ، یک لپتاپ یا تبلت ، دو تا سه ماوس و کیبورد و وسایل دیجیتالی دیگر. خب داشتن وسایل دیجیتالی مهم و بیشتر می تواند روند کار را تسریع ببخشد و حواس پرتی را در بین کار از بین برده و تمرکز بیشتر را بر روی کار معطوف نماید.

 


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 8 شهريور 1398 ] [ 8:2 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب