هفت قدم تا تربیت فرزندی شاد

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

تقریبا تمام متخصصان و روان شناسان کودک معتقدند کودک شاد ویژگی های خاصی دارد که او را از سایر همسالان اش متمایز می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، برخی از این ویژگی ها عبارتند از: اعتماد به نفس، آرامش، درک بهتر محیط، اجتماعی بودن، خوش بینی و... روان شناسان باور دارند والدین نقش اساسی در شاد، غمگین و مضطرب بودن فرزند دارند. برای تربیت فرزندی شاد می توان از هفت توصیه زیر استفاده کرد. " باید توجه داشت شاد بودن تفاوت آشکاری با لوس بودن دارد. "

1- تعریف کردن خاطرات کودکی والدین برای فرزندتان

بچه ها عاشق شنیدن داستان های کودکی و شیطنت والدین شان هستند. با این کار علاوه بر صمیمی شدن رابطه والدین و فرزندان، آنها زمان زیادی نیز در کنار یکدیگر خواهند بود. البته باید از نصیحت کردن پرهیز کرد.

2- همراه فرزند پیاده روی کردن

اگر والدین همراه کودک شان دست کم هفته ای یک بار به پیاده روی بروند، دنیا را از چشم او ببینند و در مورد مسائل گوناگون حرف بزنند، در آینده از تک روی های فرزندشان شکوه نخواهند کرد، چون به او یاد داده اند که می تواند برای حرف زدن روی والدین اش حساب کند.

3- خندیدن فرزندان و والدین

خندیدن با فرزند نشان از این دارد که شما از نقش یک والد همیشه سختگیر خارج شده و لحظات خوشی را با او و در کنارش دارید. سعی کنید فضای خندیدن را در محیط خانه به وجود بیاورید. اینکه مدام در آشپزخانه اید یا در حال روزنامه خواندن، شما را از فرزندتان دورتر و دورتر می کند و او به ناچار به دنیای بازی های رایانه ای پناه می برد. با کودکتان خندیدن کار مشکلی نیست ولی با این کار چیزی را به او هدیه می دهید که درتمام عمر به دردش می خورد: شاد بودن.

4- باور دنیای کودک

یکی از ارزنده ترین هدیه ها به فرزندان آن است که در کلیه مراحل زندگی شان - از کودکی تا بزرگسالی - به باورهایشان توجه شود. والدین می توانند با گوش کردن و مسخره نکردن باورهای فرزندان، اشتباهات آنها را تصحیح کنند. والدین با این کار ساده می توانند فرزندان را از فردی عادی به فردی خلاق بدیل کنند. والدین باید به ترس های - از تاریکی، هیولا، دیو و ... - فرزندان توجه کنند.

5- ایجاد فرصت برای بروز توانایی های فرزندان

هر یک از کودکان استعداد ویژه ای دارند که باید فرصت بروز آن را ایجاد کرد. والدین نباید بیش از حد آنها را بزرگ کنند یا به آنها به دیده تحقیر نگاه کنند. آنها باید به این بیندیشند که فرزندشان تلاش می کند تا به موفقیت برسد. کودکان باید تجربه کنند. والدین اگر با فرزندشان به خرید می روند باید به او بیاموزند چگونه جنس خوب را انتخاب کند. پس از مدتی، هنگامی که در فروشگاه قدم می زنند، این کار را به او بسپارند.

6- کمک به کودکان بی بضاعت همراه فرزندتان

ادیان آسمانی، انسان ها را تشویق می کنند تا به مستمندان کمک کنند تا شاد و آرام  شوند. والدین اگر فرزندان شان را با بخشیدن و یاری رساندن آشنا کنند، آنها در بزرگسالی نیز این توشه پر بار را به همراه خواهند داشت.

7- آموختن مبارزه با مشکلات و یافتن راه حل به کودکتان

هر فردی - چه کودک چه بزرگسال - هنگامی که مشکلی را حل می کند حس خوشایندی دارد. اگر کودک در کامل کردن پازل، بستن بند کفش و ... ناتوان است، والدین باید با صبر و حوصله به او بگویند گریه کردن مشکلی را حل نمی کند و او باید در برابر مشکلات به راه حل آن فکر کند، سپس ببیند می تواند به تنهایی آن را حل کند یا اینکه والدین باید به کمک اش بیایند. اگر کودک به کمک نیاز نداشت والدین نباید

دخالت کنند تا او طعم خوش پیروزی را بچشد.

منبع: پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 26 خرداد 1398 ] [ 7:2 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب